Sluta bestämma över mig vad du tycker är ok!!

Jag blev sexuellt utnyttjande av min morbror som liten.

Våra grannar som bara var barn själva men några år äldre än mig hade sina vänner över bad mig ta av mina trosor och stoppa fingrarna i mig annars skulle jag inte få leka med dom. Jag kom hem med trasorna ut och in med gråten i halsen för att jag ändå inte fick vara med o leka. Mamma frågade varför trasorna var ut och in. Jag ljög för min morbror sa ju att man inte fick säga sådant till henne.

Min mamma utnyttjar mig för att döva sin egen rädsla och dölja sina brister och fel.

Jag blev ofredande av en Major när jag gjorde lumpen, något som jag tänkte att det får man kanske räkna med men tackar de som faktiskt anmälde honom.
Genom det fick mig att på riktigt förstå att även om det som skett tidigare var värre inte är det inte ok för första att min tröskel är snedvriden.

Ett ex till mig hade sex med mig efter en blöt utekväll när jag sov. Jag vaknade upp av att att han drog sig ur och dagen efter hade jag samma känsla som lär jag var lite.
Att jag drömt men något stämde inte och han strök omkring mig hela veckan och när det blev klart för mig vad som hänt kallade jag det för vad det var våldtäkt. Han bröt ihop och kom med påståenden som ”det var så länge sedan vi hade sex, jag kunde inte besinna mig, du är så sexig, det kan inte vara våldtäkt om man älskar varandra”

Och det som binder allt samman är den där känslan av: det måste ju vara jag som utstrålar att det är ok, för varför skulle det annars vara så många som utnyttjar mig?

Men sista åren har lärt mig att…

NEJ! jag utstrålar inte ”kom o ta mig det är ok, jag kan ta det, jag är redan använd, ingen kommer tro att allt detta kan ske en person så du kommer undan så länge det inte är värre än det som skett tidigare”

Min tröskel för vad som är ok är fortfarande för hög men för varje dag som går känner jag att den är påväg ner på alla plan. Jag övar hela tiden på att hitta min egen röst för att kunna uttrycka min gräns utan att bli övertalad, groomad, att falla tillbaka till den som endast sätter gränsen efter och inte innan det händer.

Våga öppna upp för diskution!

All Shades Of Black

En berättelse om att ha en sexuellt utnyttjad pojke inom sig